Välkommen!

För att delta i våra aktiviteter krävs medlemskap. Vi är en lokalklubb i Svenska Brukshundklubben (SBK), och medlemskap hos oss ger också medlemskap i SBK.

Brukshundklubben lagrar medlemsuppgifter enligt GDPR – Dataskyddsförordningen.

När du betalar din medlemsavgift så har du accepterat brukshundklubbens medlemsvillkor.

För att bli medlem i Stenungsunds BK klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Ny medlem klickar därefter på knappen ”Bli medlem”

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap – Bli medlem i vänstermenyn.

Bli medlem via Svensk hundungdom (endast för de mellan 7-25 år)

Ett billigare alternativ för ungdomar  (335 kr).

Instruktioner för att bli medlem i Hundungdom och Stenungsunds BK

Medlemskap i SBK innebär bland annat

• Man får dels SBK-förbundets tidning, Brukshunden (6 nr/år).
  • Rätt att delta i alla Stenungsund Brukshundklubbs aktiviteter (t ex hundägarkurser), prov och tävlingar
  • Rätt att delta i prov och tävlingar arrangerade av någon annan brukshundklubb.
  • Du är försäkrad när Du deltar i någon av våra aktiviteter.
  • Tillgång till ett antal medlemsförmåner – läs mer om detta på SBK förbundets hemsida!

Medlemsavgiften består av två delar; dels en förbundsavgift och dels en avgift till din lokala brukshundklubb. Oavsett vilket medlemskap Du väljer är Du fullvärdig medlem hos oss med allt vad det innebär att vara medlem i en ideell förening. Bland annat uppskattar klubben om medlemmarna är aktiva i vår klubb och deltar i våra aktiviteter!

Senaste info från Svenska Brukshundsklubben hittar du här.

Medlemsavgifter för Stenungsunds BK

• Ordinarie medlem: 550 kr/år
  • Ordinarie medlem (om du betalar förbundsavgift till annan brukshundklubb): 150 kr/år.
  • Familjemedlem: 150 kr/år.
  • Ungdom: 335 kr/år (2024).
    För ungdomar (7 – 25 år) har SBK ett specialerbjudande:

Ungdomar i SBK erbjuds ett dubbelt medlemskap! De blir, för 335 kr/år, medlem hos oss i Stenungsunds BK och dessutom medlem i Hundungdom. Medlemskapet i Hundungdom innebär bl. a att ungdomen får delta i alla deras aktiviteter såsom utbildningar, läger mm.

Instruktioner för att bli medlem i Hundungdom och Stenungsunds BK

Sponsorer och samarbetspartners!

Toröd 130
444 92 Jörlanda